Monday 17 February 2014

RAWATAN YANG PELIK TAPI TERKENANG SELALU !

Assalamualaikum Sahabat-sahabat sekalian, lama sungguh saya tidak menjenguk blog oleh kerana membantu para-para pesakit yang ingin kesembuhan dunia malah akhirat ! tidak mengapa saya akan menyampaikan kisah merawat dengan pesakit agar masing-masing yakni para pembaca InshaAllah dapat barokah dan menimba pengalaman mendengar kisah ini.

Kes ini telah lama berlaku lebih 15 tahun dahulu saya diminta oleh seorang kenalan rapat yang ayahnya di klang, selangor seorang  warga emas yang sudah berminggu-minggu nazak tetapi tidak juga pergi ! Berminggu-minggu jugalah ahli-ahli masjid dan kenalan keluarga mereka datang kerumah untuk membaca yasin padanya akhirnya warga emas ini tiba-tiba bangun kebingungan dan duduk bersama jemaah turut sama membaca yasin ! Pelik tapi Benar alangkah terkejut para jemaah melihat keadaan ini malah ada yang cabut lari ketakutan !

Kes ini terlalu menarik jadi saya pun ingin membantu keluarga ini. Sesampainya saya disana di waktu bacaan yasin dilantunkan oleh para jemaah saya bertanya dengan kenalan rapat apakah kesukaan ayahnya maka dia menjawab memelihara burung yang menyanyi.Maka saya bertanya lagi dimanakah burung peliharaannya itu rupanya ada terletak di sebuah tempat tidak jauh dari situ disuruhnya pula oleh saya untuk membawa burung-burung tersebut pada saya. Selang beberapa jam datanglah kenalan saya itu membawa burung-burung itu maka saya lepaskan burung-burung tersebut disitu juga dan dengan tidak semena-mena warga emas itu pun menghembuskan nafasnya yang terakhir.

Kejadian itu telah disaksikan oleh semua yang hadir jadi apa yang boleh saya sampaikan itu hanya sumbangsih bagi keluarga ini.

Nota kaki:
Saya nyatakan kita tidak boleh menghalang sebarang kebebasan oleh binatang-binatang yang berhak hidup dan juga janganlah terlalu mengasihi atau taksub pada sesuatu yang tidak kekal !

No comments:

Post a Comment